Southfields en EndemolShine Sport bundelen krachten

Amsterdam, 26 juli 2021

Banijay Benelux, het bedrijf achter de verschillende creatieve contentproducenten EndemolShine Nederland, SimpelZodiak, NL Film, TVBV, EndemolShine Sport, Totem Media en Zodiak Belgium, verkrijgt een meerderheidsbelang in sportproducent Southfields en breidt daarmee zijn sportportfolio uit. Per vandaag bundelen de sportdivisie van Banijay Benelux, EndemolShine Sport en Southfields de krachten en fuseren. Onder de naam Southfields vormen de twee bedrijven het nieuwe sportlabel van Banijay Benelux. De huidige directie van Southfields, onder leiding van Ernst Veldkamp (Algemeen Directeur), Arthur Zuijderwijk (Director Business Development) en Emiel Gobes (Production Director), blijft verantwoordelijk voor de dagelijkse bedrijfsvoering.

Peter Lubbers, CEO Banijay Benelux, over de fusie: “Door de twee sterkste sportproductiemerken in Nederland te bundelen, wordt de omarming van sport en entertainment binnen het nieuwe Southfields bekrachtigd en zijn we nog beter in staat de markt kwalitatief te bedienen met sportcontent in de breedste zin van het woord. Van voetbal, wielrennen en Formule 1 tot hockey, volleybal en basketbal. Het is onze ambitie om met dit complete sportportfolio nadrukkelijk aanwezig te zijn op de verschillende Nederlandse tv-zenders en OTT platforms. Met het directie driemanschap Ernst Veldkamp, Arthur Zuijderwijk en Emiel Gobes – middenin deze mooie sportzomer – heb ik daar alle vertrouwen in.”

Ernst Veldkamp, Algemeen Directeur Southfields: “In deze nieuwe vorm blijft Southfields zich onverminderd richten op sportverslaggeving, wedstrijdregistraties, talkshows, sportgerelateerde formats en sportdocumentaires. Als onderdeel van Banijay Benelux, met zijn (internationale) netwerk en uitmuntende creativiteit en staat van dienst, biedt de fusie met EndemolShine Sport ons meer mogelijkheden voor de toekomst. Dit gecombineerd met onze drive, ondernemende aanpak en onze getalenteerde en gepassioneerde medewerkers, verwachten wij verder te kunnen doorgroeien en onze klanten nog beter te kunnen bedienen. Wij kijken enorm uit naar de integratie en de mogelijkheden die dit gaat bieden.”

Southfields verhuist per 11 augustus 2021 naar het Banijay Benelux hoofdkantoor aan de MediArena in Amsterdam.

House of Sports en Southfields richten nieuw bedrijf op: Eyecons

Amsterdam, 19 januari 2017

Eyecons is het media, marketing en fandata exploitatieplatform ten dienste van de Nederlandse sport. Eyecons is een joint venture van sportmarketingbureau House of Sports en sportproducent Southfields. Beide partijen bundelen de krachten om de Nederlandse top- en breedtesport te ondersteunen in haar digitale transitie en bij de exploitatie van haar media-, marketing- en datarechten.

Koen Hermens, één van de eigenaren van House of Sports: ‘Om in de toekomst relevant te blijven voor leden, fans en sponsoren is het voor sportbonden, clubs en sporters essentieel op de juiste manier in te spelen op de kansen die de digitalisering biedt. Eyecons heeft als missie om de sport te helpen met haar kennis en expertise, aangevuld met techniek en software voor bijvoorbeeld de distributie van content en de opbouw van de fan database. Sportbonden, clubs en sporters moeten in de toekomst ingericht zijn om één op één met haar leden en fans te kunnen communiceren’.

Eyecons is nu al actief in het voetbal. Het bedrijf runt het exploitatiemodel onder de Tweede Divisie voetbal. Namens de belangenvereniging van de clubs (CVTD) heeft Eyecons een businessmodel ontwikkeld dat de komende vijf jaar tot significante waarde gaat leiden voor de mediarechten, de collectieve marketingrechten en de fan database van de Tweede Divisie. Hierbij spelen zowel traditionele media als nieuwe digitale mediatoepassingen een belangrijke rol. Eyecons is met meerdere sportbonden in gesprek om ook met hen tot een vernieuwd exploitatiemodel te komen.

Euro Hockey League Sponsor Report

Management buy-out bij Infostrada Productions

TV Producent gaat verder onder nieuwe naam: Southfields

Nieuwegein, 19 juni 2015

Via een management buy-out zijn vandaag alle aandelen van Infostrada Productions overgenomen van CMI Holding. Het Nederlandse tv- productiebedrijf gaat onder de nieuwe naam Southfields zelfstandig verder. Het directie team van Southfields bestaat uit de directeuren Arthur Zuijderwijk en Ernst Veldkamp. Rik Sentrop en Emiel Gobes completeren als mede- aandeelhouders het managementteam.

Ronald van Wechem en Robert van den Bogaard (mede oprichters van televisieproducent Eyeworks) zijn met hun nieuwe bedrijf Fullbright in progress 30% aandeelhouder van Southfields geworden. Mark Ramakers (voormalig CFO Talpa) heeft namens het management de transactie begeleid. Mark is ook als aandeelhouder toegetreden tot Southfields. Southfields (voorheen: Infostrada Productions) is met haar circa 50 werknemers o.a. bekend van de wedstrijden en programma’s van het Nederlands Elftal voor SBS6, de voetbalprogramma’s en Formule 1 voor Sport1, de wedstrijdregistraties en programma’s van de Jupiler League voor Fox Sports, PSV TV, RTL Autovisie en de studio show Koning Voetbal voor RTL7.

Op 3 juli start het vijfde seizoen van Tour du Jour met Wilfred Genee op RTL7 en vanaf medio augustus produceren ze de programma’s rondom de Champions League voor SBS6. Tevens is Southfields 33% eigenaar van de Euro Hockey League, de Champions League variant van het hockey.

Ernst Veldkamp & Arthur Zuijderwijk, directie Southfields: “We zijn blij en trots dat we het bedrijf, dat in de kern al ruim 13 jaar als onafhankelijke producent opereert, over kunnen nemen. Met de huidige mensen hebben we een schat aan ervaring, creativiteit en daarmee kwaliteit in huis. We zijn CMI, de OR, Mark, Ronald en Robert dankbaar dat we deze stap nu kunnen maken. We kijken er naar uit om nog vele mooie producties te maken.”

Peter Rademaker, CEO CMI: “Na de verkoop van het sportdatabedrijf past de verkoop van Infostrada Productions binnen de koers van CMI om verder te focussen op het verstevigen en internationaal uitbreiden van technische en facilitaire activiteiten op het gebied van registratie, management en distributie van video content. Door de management buy-out blijft Southfields in vertrouwde handen. Ik heb er alle vertrouwen in dat met de huidige directie de ingeslagen weg succesvol wordt voortgezet en dat Southfields hun positie als onafhankelijke televisieproducent de komende jaren verder zal verstevigen en uitbouwen. Ik wens het management en de medewerkers van Southfields heel veel succes om hun ambities vorm te geven.”